Koostöös Loomus MTÜga oleme loomas kolme haridusprogrammi, mida viime läbi koolides, lasteaedades ja noortekeskustes, samuti päevakeskustes ja raamatukogudes. Programme saab kohandada eri vanuserühmadele (nt lasteaed ja algklassid, või gümnaasium ja täiskasvanud).
Programme viime ellu koostöös vabatahtlikega. Õiglase Ülemineku Fondi toetatud projekti raames on plaanis jõuda vähemalt 8 noortegrupini ja läbi viia 2 programmi täiskasvanutele/eakatele, kuid kindlasti jõuame pikema perioodi jooksul rohkemategi inimesteni.
Pikkus: 90 min
Eesmärk: Arendada lastes empaatiat loomade vastu, tutvustada vastutustundlikku lemmikloomapidamist ning teadvustada loomade vajadusi.
Sihtgrupp: 1.–4. klassi õpilased
Õpitulemused. Osaleja:
teab, kust ja kuidas on võimalik lemmiklooma saada (varjupaigad);
mõistab, et loom ei ole mänguasi, vaid tunnete ja vajadustega elusolend;
oskab nimetada looma esmaseid vajadusi;
osaleb aktiivselt aruteludes ja koostab koos grupiga lemmiklooma „hooldusnimekirja“;
mõistab, et loom vajab aega, harjumist ja turvatunnet, et uues kodus kohaneda.
Mis on kirjas loomakaitseseaduses?
Millised seadused veel loomi kaitsevad/puudutavad?
Mida teha, kui näed hädas olevat looma? Kelle poole pöörduda?
Milliste muudatuste eest seisavad praegu loomakaitseorganisatsioonid Eestis?
Kodanikuaktivism, vabatahtlik töö
Kas kõikidel loomadel, sh inimestel, on samasugused vajadused?
Kas loomad mõtlevad tegelikult samamoodi nagu meie? Antropomorfism ja
antropotsentrism?
Kaitsealused ja ohustatud liigid - miks on oluline loomi/liike kaitsta?
Mis vahe on loomakaitsel ja loomaõiguslusel? Erinevad loomade eestkoste suunad ja vaated.